Wat doen we niet (meer)
De beste les die iemand of een organisatie kan leren, is jezelf goed leren kennen. Weet waar je goed in bent. Naast een visie, plan of promotie is het vaak nog belangrijker duidelijke keuzes te maken in wat je (voortaan) niét meer doet. Dat is nodig om die zaken waarvoor je wél gekozen hebt de benodigde aandacht te kunnen geven. Veel installatiebedrijven ‘kunnen alles’, meent u ook alles te kunnen, en neemt u elke klus aan? Maar waar onderscheid u zich dan mee? Of zou u liever herkenbaar willen zijn op die disciplines waar u echt toegevoegde waarde kan bieden?
Het BSRi netwerk heeft onder andere de keuze gemaakt:
- Niet meer (direct)voor particulieren en/of justitie te werken;
- Niet meer zomaar op elke uitnodiging in te gaan;
- Niet akkoord te gaan met onevenwichtige voorwaarden en condities;
- Pas te certificeren/accrediteren als er klachten zijn;
- Geen algemene voorwaarden op te stellen, maar specifieke overeen te komen;
- Geen diensten aan te bieden voor de sectoren ‘weg en waterbouw’, offshore, luchtvaart, bouwfysica, telecom en onderwijs;
- Geen diensten meer aan te bieden aan organisaties met (blijvende) kokervisie;
- Geen diensten meer aan te bieden in concurrentie;
- Geen (technische) vragen meer in behandeling te nemen van individuen, die elk ander instituut zou kunnen beantwoorden;
- Geen referenties meer te geven om de privacy van het netwerk van experts en opdrachtgevers te waarborgen;
- Directies niet langer te ondersteunen bij reorganisaties als deze niet eerst bepaald hebben voor welke doelstellingen de organisatie bedoelt is;
- Wanneer we ondanks welke reden dan ook niet onze kwaliteitscriteria kunnen handhaven, af te zien van de opdracht;
- De eigen grenzen en beperkingen duidelijk te (er)kennen.
Keuzes maken doen op de korte termijn vaak zeer, op de langere termijn……..